پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
5974
-
الف
+

هنر هنرمندان صنایع دستی کشور در ایتالیا به نمایش درخواهد آمد

در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی، ایتالیا میزبان هنرمندان صنایع دستی کشور خواهد بود.

در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی، ایتالیا میزبان هنرمندان صنایع دستی کشور خواهد بود.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، این نمایشگاه با حضور ۱۲۰ کشور خارجی از ۵ قاره جهان در مساحتی بیش از ۱۵۰ هزار مترمربع در ۱۶ سالن نمایشگاهی برگزار می‌شود و بیش از دو میلیون نفر بازدید‌کننده دارد.

نمایشگاه میلان یکی از بزرگترین نمایشگاه صنایع‌دستی جهان است که بخش‌های متنوعی چون صنایع‌دستی، هدایا، غذا‌های سنتی، سوغات و پوشاک دارد و با حضور ۲۹۰۰ شرکت خارجی به یکی از پربازدید‌کننده‌ترین نمایشگاههای صنایع‌دستی جهان در قلب اروپا تبدیل شده است.

امسال جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان مهمان ویژه این نمایشگاه در فضایی بیش از ۱۰۰۰ مترمربع با مشارکت شرکت‌های مختلف و هنرمندان صنایع‌دستی حضور دارد.

هنرمندانی از استان‌های تهران، اصفهان، مرکزی، همدان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، البرز و هرمزگان در رشته‌هایی چون زیور آلات سنتی، سفال و سرامیک، پته‌دوزی، سوزن‌دوزی، نقاشی پشت‌شیشه، چاپ باتیک، سراجی سنتی در این نمایشگاه حضور دارند.

جمهوری اسلامی ایران تاکنون به صورت پراکنده در این نمایشگاه مشارکت داشته که در سال‌های ۹۴ و ۹۵ با حضور مستمر و فعال و مشارکت بیش از ۳۰ هنرمند صنایع‌دستی در این نمایشگاه و جذب مخاطبان بسیار، عنوان مهمان ویژه را در سال ۹۶ به خود اختصاص داده است.

عمده کالا‌های صادراتی صنایع‌دستی ایرانی به کشور ایتالیا شامل گلیم و زیلو و شیشه‌های سنتی است.

این نمایشگاه از ۱۱ تا ۱۹ آذر در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر میلان برگزار می‌شود.

ص.گ/ط ه

نظر شما
ارسال نظر